04 agosto 2012

In #Acapulco, signs of an upswing - Travel Weekly

(La traducción al español, abajo)


Acapulco’s efforts to reposition itself as a tourist destination seem to be paying off.

The destination’s initiatives include a promotional campaign called “Remember Acapulco,” the launch of its English-language websiteRememberAcapulco.com, tourist-centered festivals and events and enhanced security measures to change overall visitor perceptions.

Acapulco Golden Zone beachComponents also include the use of social media to highlight attractions and new hotel products as part of the on-the-ground efforts to improve the destination’s image and rekindle some of the glamour and glitz long associated with its days as the playground of Hollywood stars and Mexico’s first resort destination.

Hotel occupancy has increased to 69.3% year to date, up from 58.6% in the same period last year, according to Javier Aluni, secretary of tourism for the state of Guerrero.
“Through our new electronic and print media campaign, we will continue to work to promote Acapulco’s offering and to strengthen the destination’s image in the minds of tourists,” he said.

“The rise in occupancy is due to increased security measures implemented by the state government, resulting in a more stable and peaceful environment for visitors,” Aluni said.

“Through our new electronic and print media campaign, we will continue to work to promote Acapulco’s offering and to strengthen the destination’s image in the minds of tourists,” he said.
La ocupación hotelera ha aumentado hasta el 69,3% el año hasta la fecha, frente a 58,6% en el mismo período del año pasado, según Javier Aluni, secretario de Turismo del Estado de Guerrero.
Acapulco’s Guerrero Seguro program, introduced late last year, incorporated a series of security measures that included the purchase of new police equipment and training in advanced security techniques.

The program is designed to help visitors feel comfortable and safe during their visit, according to Pedro Haces Sordo, president of the Acapulco Destination Marketing Office.
Los esfuerzos de Acapulco para reposicionarse como destino turístico parecen estar dando sus frutos.
destino turístico de primera de México.
Los componentes también incluyen el uso de medios de comunicación social para poner de relieve las atracciones y novedades del hotel como parte de las en-el-terreno, los esfuerzos para mejorar la imagen del destino y reavivar parte del glamour y la ostentación de largo asociado con sus días como el campo de juego de estrellas de Hollywood y destino turístico de primera de México.
La ocupación hotelera ha aumentado hasta el 69,3% el año hasta la fecha, frente a 58,6% en el mismo período del año pasado, según Javier Aluni, secretario de Turismo del Estado de Guerrero.
Ocupación en la Zona Dorada (la zona turística donde muchos de los resorts y hoteles se encuentran) se ha elevado a 72,8% el año hasta la fecha, frente a 60,7% en comparación con hace un año.
Guerrero Acapulco programa de Seguro, presentado el año pasado, incorpora una serie de medidas de seguridad que incluyeron la compra de equipamiento policial y la capacitación en nuevas técnicas de seguridad avanzadas.
"A través de nuestra nueva campaña de los medios de comunicación electrónicos e impresos, vamos a seguir trabajando para promover la oferta de Acapulco y para fortalecer la imagen del destino en la mente de los turistas", dijo.
Guerrero Acapulco programa de Seguro, presentado el año pasado, incorpora una serie de medidas de seguridad que incluyeron la compra de equipamiento policial y la capacitación en nuevas técnicas de seguridad avanzadas.
El programa está diseñado para ayudar a los visitantes se sientan cómodos y seguros durante su visita, de acuerdo con Pedro Haces Sordo, presidente de la Oficina de Marketing de Destino Acapulco.



In Acapulco, signs of an upswing - Travel Weekly

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